Zahvaljujući jednoj izuzetno dragoj i divnoj prijateljici, a nakon mjeseci slušanja Ibrahimovih melodija u kancelariji, tokom posla, pred spavanje i u hodu, dobila sam priliku da njega i njegov bend slušam uživo. Da, 09.11.2014. godine bila sam u BKC-u u Sarajevu i uživala u više od 2 sata muzičke čarolije. Drugim riječima ovaj koncert svakako ne mogu opisati. Nevjerovatna je bujica osjećanja koje su to veče u meni, a vidno i u svim ostalim posjetiocima festivala, probudili Ibrahim Maalouf i njegov bend.
Ibrahim Maalouf je francusko-libanski trubač, kompozitor, producent i aranžer, koji već dugi niz godina postoji na domaćoj i svjetskoj jazz sceni. Širina opusa njegovog rada ogleda se u činjenici da pored muzičkih formacija za vlastite albume komponuje i za kamerne i simfonijske orkestre te za film. Prošle godine premijerno je prikazan film “La crème de la crème”, a ove godine smo njegove kompozicije mogli čuti i u čuvenom “Yves Saint Laurent” filmu o istoimenom svjetski poznatom modnom dizajneru.
Maaloufova muzika uglavnom je inspirisana arapskom kulturom i bezuslovno tjera svakog slušaoca na potpuno prepuštanje divnim melodijama. Upravo to je i postigao u Sarajevu prije nešto više od mjesec dana, izvodivši, sa svojim sedmočlanim ansamblom, numere sa aktuelnog “Illusions” albuma.
Njegova muzika je opojna i magična. Njegov nastup neopisiv. U nešto više od dva sata koncerta, Ibrahim je uspio da se približi publici i da nam pruži muzičko iskustvo kakvo do sada nismo imali. Red zadivljenosti, red smijeha. Jer kakav je to koncert bez komunikacije sa publikom? A njegova je oduševljavala i tjerala na suze – što od smijeha, što od tužnih trenutaka zavijenih raskošnim melodijama.
Specifičnost ovog autora ogleda se u vrsti zvukova i ritmova koje kombinuje. Spoj modernog jazza i rocka te arapske melodije nije čest (niti lak!), a izveden je maestralno od strane Ibrahima. Kako? Uz pomoć “četvrttonske” trube, koju je izumio Ibrahimov otac, Nassim Maalouf. Ova ne-tako-klasična truba omogućava Ibrahimu da odsvira tonove iz bogatog spektra arapskog maqāmāta, specifičnih melodijskih ljestvica arapske tradicionalne muzike koje se ostvaruju kroz inventivne tehnike improvizacije.
Osim činjenica o kvalitetu i autentičnosti njegovog rada, ne mogu da se ne osvrnem na dvije stavke koje su mene impresionirale ponajviše. Najprije, činjenica da je na turneji do sada imao preko stotinu nastupa, od kojih su svi ukljućivali numere sa “Illusions” albuma, ali je svaki izveden na drugačiji način, sa mnoštvom improvizacije, zaista ostavlja bez teksta. Naredna stavka je, pak, nešto zbog čega je Ibrahim kao muzičar zaslužio i više od pohvale. To je njegova skromnost. Rijetko sam do sada viđala da autor u prvi plan tokom nastupa skoro češće stavlja svoje članove benda nego sebe, dopuštajući im da u potpunosti dominiraju scenom i priznajući im pri tome ogroman značaj u cjelokupnom radu. Zaista vrijedno hvale i oduševljenja.
Ukoliko niste ljubitelj instrumentalne muzike i arapskog prizvuka vrlo je moguće da vam se njegov rad neće dopasti, ali u svakom drugom slučaju nemoguće je da vas ne ponesu Ibrahimovi ritmovi. Ovaj duhoviti, šarmantni i nadasve talentovani muzičar sve nas je oborio sa nogu, što sa izvedbama, što sa pokojim duhovitim opaskama koje je ubacivao između izvođenja kompozicija. Ubijeđena sam da će i vas jednako očarati, pa vas zato sada prepuštam njegovim zavodljivim melodijama – u ovom slučaju mojoj omiljenoj kompoziciji “True Sorry” u studijskoj izvedbi (uživo iz Sarajeva ovdje). Onima kojima se dopadne Ibrahimov rad preporučujem Beirut, Les Quais, Paris, Defile 1962 (i mnoge druge, da ne bih ispisala cijelu diskografiju).
Napomena: Autor je previše uživao u koncertu da bi snimio svoje video klipove pojedinih izvedbi.
Vaša L.
Bend čine:
- Ibrahim Maalouf – truba
- Francois Delporte – gitara
- Frank Woeste – fender rhodes / klavijature
- Antoine Guillemette – bas
- Stephane Galland – bubnjevi
- Youenn Le Cam – truba
- Yann Martin – truba
- Martin Saccardy – truba
Korisni linkovi: